Eerste dagen in Kampala! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anniek Doeven - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Kampala! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anniek Doeven - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Kampala!

Blijf op de hoogte en volg Anniek

20 September 2014 | Oeganda, Kampala

Even een kleine update: ik leef nog! We leven alle 15 nog, dus dat is een goed begin. De reis was echt een hel, maar de wijn in het vliegtuig maakte het dragelijk. De extra stop in Rwanda maakte het voor Linda en mij echter wat minder dragelijk. Om 03:00 kwamen we bij het vliegveld aan en daar kregen we een soort Ebola check. De taxi stond al op ons te wachten en onze koffers lagen mooi op het dak. Voor alle mensen die ooit eens hebben gezeurd dat ik zogenaamd asociaal rijd: ik nodig jullie graag uit om hier eens langs te komen. Het verkeer is hier echt heel bijzonder.

De volgende dag ben ik met een paar meiden de stad in gegaan: één grote chaos! Het oversteken van de weg was al een onderneming, maar we wisten ons redelijk goed te redden. Ik snap ineens niet meer dat ik altijd zo spastisch over deed om naar Amsterdam te gaan..dat is toch echt wel een soort mini ballenbak onder grote steden. Met pinnen is natuurlijk mijn pinpas weer ingeslikt, maar kon hem gelukkig wel terugkrijgen via één of andere man. Nu weet ik echt zeker dat mijn gelukssigaretten toch werken. We zijn 's avonds lekker uit eten geweest. Toen we terugliepen naar het hotel was het al flink donker en de sfeer ervaarde ik niet als prettig. Er zijn twee jongens met ons mee in de groep en ik vond het erg fijn dat ze erbij waren. Ik ben me, als ik in de spiegel kijk, er altijd wel van bewust dat ik blank ben..maar nu is dat bewustzijn wel heel groot.

Vandaag heb ik echt een hele leuke man leren kennen en ik ga morgen een dagje met hem weg. (Grapje, even mijn moeder laten schrikken). Feit is wel dat je hier echt alleen maar mannen ziet en ik vraag me dan ook echt af waar alle vrouwen zijn. We waren vandaag op zoek naar de markt, maar dit deden we zonder kaart. Dit bleek geen succes. We kwamen terecht bij één of andere voetbalwedstrijd en dat was echt heel tof! Het was vast een soort Ajax-Twente. Ze hadden allebei rode shirts aan, maar dat leek niet zoveel uit te maken. We hebben het niet tot het einde gezien, maar ik weet zeker dat Twente gewonnen heeft.

Wat me hier opvalt is de enorme relaxte sfeer. In een supermarkt met 3 gangpaden zijn wel 46 mensen aan het werk. Ok; dat is overdreven. Maar zeker wel 10. Er is geen enkele haast en dat bevalt me wel!

Ik zit nog tot dinsdag in de hoofdstad en dan zal ik naar mijn stage plek gaan. Ik verwacht dat ik daar geen internet heb, dus geen idee hoe dat gaat.. Gelukkig is mijn Wifi nu ook al bagger, dus dat went ook wel weer!

Tot snel weer!

Xx Anniek (en een beetje van Linda, want die zit naast me)

  • 20 September 2014 - 21:50

    George&Marda:

    Hallo lieve altijd wel weer anders reagerende Anniek ,
    Wat fijn om te lezen dat je veilig aangekomen bent en dat de reis goed verlopen is tot nu toe!
    George vroeg zich wel af , waarom moest er weer wijn bij ? Je bent toch algeheel onthouder? Ha ha.
    Houd ons van al je belevenissen op de hoogte en blijf zeker van deze mooie verhalen schrijven , ooit komt het van toepassing in een revue met thema ( werk )Vakantie !!!??? Geniet van de emotionele , spirituele , rationele en intellectuele ervarings momenten die er komen gaan Anniek !!! Wij geven je onze lijfspreuk mee als het even niet gaat zoals je het zou willen daar in het verweggiestan " Hol de kop dr veur meid wat dr ook op oe pad komp" Dikke smok George&Marda.






  • 21 September 2014 - 11:35

    Frenny:

    Hoi Anniek, Ik heb genoten van je 1e reisverslag! leuk dat je zón positieve wending aan alles geeft, het is net als ik een beetje in je rugtasje zit zoals jij schijft. Je zult je de komende maanden vast nog heel vaak verbazen over de heel ander levensstijl en je ook gaan realiseren dat we in Nederland het best goed voorelkaar hebben! Geniet van deze bijzondere levenservaring( het zal zeker niet alle dagen leuk zijn maar ook dat is een ervaring rijker) in Oeganda meid. Hopelijk gaat het je lukken af en toe een berichtje te sturen. Ik kijk er naar uit!
    dikke smok "tante fren"

  • 21 September 2014 - 15:42

    Nico Van Rhenen:

    Hoi Anniek. nu is jouw reis echt begonnen. veel indrukken in een totaal andere wereld.
    maak veel foto s en mooie reisverslagen wat een dierbaar document wordt voor later.
    heel veel succes toegewenst daar in het verre Afrika en een hartelike groet vanuit woudenberg.
    Groet. Nico van Rhene.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 12930

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 30 December 2014

Oeganda

Landen bezocht: