Wát ga je doen??? - Reisverslag uit Wapserveen, Nederland van Anniek Doeven - WaarBenJij.nu Wát ga je doen??? - Reisverslag uit Wapserveen, Nederland van Anniek Doeven - WaarBenJij.nu

Wát ga je doen???

Blijf op de hoogte en volg Anniek

27 Augustus 2014 | Nederland, Wapserveen

Volgens mij kent iedereen ze wel. Van die mensen die geboren zijn met een goed hart. Helden, respect-afdwingende Moeder Theresa-klonen. Van mij kun je dat niet zeggen. Ik geef iedere maand geld aan een goed doel, maar daar houdt het ook wel mee op. En toch ga ik naar Oeganda voor 3,5 maand. De meest voorkomende reacties die ik daarover krijg zijn:
"Huh?? Oeganda? Wat moet je daar dan toch?"
"Zo vreselijk is Wapserveen toch niet?"
"Je durft niet eens naar Amsterdam."
"Daar is toch Ebola? Daar moet je helemaal niet naartoe gaan. "
Vooral die laatste vind ik leuk. Ik sta ambivalent tegenover die manier van nieuws brengen. Dat er Ebola heerst in Afrika is een feit, maar mensen die mij kennen moeten weten dat woorden als "dat moet je niet doen" mij alleen maar meer vastberaden maken. Dat puberale trekje is nog steeds niet minder geworden. Wapserveen is inderdaad zo vreselijk nog niet en ik durf heus wel naar Amsterdam. Ik zie het meer als een soort onderdeel om handelbaar te worden.

Gisteren kreeg ik mijn ticket in mijn mailbox. Tenminste, ik denk dat het mijn vliegticket was, want het leek niet op tickets die ik eerder heb gehad. Ik vlieg dus met Turkish Airlines. "Turkish Airlines"? Ja: Turkish Airlines. Ik had bedacht mijn hele handbagage vol te stoppen met slaappillen. Het zal me werkelijk waar gestolen kunnen worden in wat voor toestand ik daar aankom. In Istanbul moeten we overstappen en vanaf daar heb ik geen idee waar we verder mee vliegen. Het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit. Ik kan alleen maar hopen dat het vliegtuig met kerosine wordt gevuld in plaats van vogelzaad.

Voor de mensen die willen weten wat ik toch in vredesnaam ga doen in Oeganda: ik ga voorlichting geven over HIV en Aids aan straatkinderen, weeskinderen en jonge moeders.
Voor de mensen die willen weten wanneer ik terug kom: 29 december.
Voor de mensen die hebben meegewerkt aan de enquête over de Malariapillen: ik heb gekozen voor de dure. Die DURE ja. Mijn ouders zien giften graag tegemoet komen.

Dit was het voor nu! Bij verdere ontwikkelingen houd ik jullie graag weer op de hoogte!

xx

  • 27 Augustus 2014 - 14:58

    Gerda Helder:

    In één woord: GEWELDIG!!! Anniek, ik wens je héél véél toitoitoi. Zet 'm op!!!!

  • 27 Augustus 2014 - 14:59

    Monique:

    Toppertje!! Heel veel succes en plezier toegewenst!
    Weet zeker dat je daar een toptijd gaat krijgen... snel maar weer meeten daarna!
    Enjoy!! Liefs x

  • 27 Augustus 2014 - 16:37

    Jeanine:

    Lieve Annie!

    Dit is zoooo tof van je! Heel veel pleizer! Maak er een geweldige trip van!
    Laat de Ebola a.u.b. even links liggen if you will... Maar geniet echt van elk moment, want zo'n reis zal je noooooit vergeten!!
    Heel veel liefs en dikke knuffels! x x x x x x x x x

  • 27 Augustus 2014 - 17:22

    Marda Slager:

    Hoi Anniek , De uitdaging die jij aangaat verrast ons niet hoor het past eigenlijk wel bij je !
    Zoals jezelf al aangaf , behoorlijk tegendraads en eigenzinnig , maar ach dat maakt ook dat je jezelf bent en blijft Anniek met een goed hart voor je medemens !!!
    Wij wensen je veel leerzame , wijze , culturele en bovenal gelukkige tijd toe !!!
    Veel liefs en een dikke kus! George en Marda.
    PS. Een goede raad van George : doe geen dingen die hij ook niet zou doen! Ha ha.

  • 27 Augustus 2014 - 19:25

    Krista:

    Hahaha, wat ga je doen?

  • 03 September 2014 - 12:23

    Piet:

    Hahah! Echt jou! Fijn!

  • 18 September 2014 - 09:46

    Milja:

    Hoi Anniek,
    Dat tegendraadse van wie heb ie dat toch?
    Vind het geweldig dat je deze stap zet word je vast niet minder van.
    Plezierig was je al (of misschien prettig gestoord).
    Ga vooral genieten van wat er op je pad komt .
    Wij (roel en ik) zijn net terug van een rondreis door Brazilië, in Rio de Janeiro zagen we
    een tegeltje in de trap met de tekst " doe wat je wilt kletsen doen ze toch".
    Heel veel plezier!!!!
    groetjes Milja Gorte

  • 18 September 2014 - 15:18

    Janwillem:

    Jo Anniek

    Mooi beschreven!! Ik wens je succes daar en is voor goed doel. Je kunt ook beter zelf daar naar toe gaan als elke keer geld geven aan een doel. Wat jij gaat doen is ook echt iets wat helpt en niet wat de directeur van het goede doel helpt. Succes daar je kunt het.

    Ik hou het in de gaten wat je nog mee gaat maken in de komende tijd.....

    Liefs greets Jan Willem

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anniek

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 854
Totaal aantal bezoekers 12952

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 30 December 2014

Oeganda

Landen bezocht: